Friday, April 17, 2020

Siri Cycling: Permulaan yang baru

Assalamu'alaykum,

untuk yang baru membaca blog ni, mungkin tak tahu, yang saya suka berlari. ada beberapa post tentang berlari, dan sedikit post tentang teknik berlari. hehe...

anyway, disebabkan lutut selalu sakit, sebab overload masa berlari, ataupun terlebih training berlari, saya terpaksa bertukar-tukar exercise, dan salah satu yang paling saya minat adalah berbasikal/cycling. sejak dari kecil, saya ke sekolah rendah menaiki basikal setiap hari. malah kalau ikutkan jarak, adalah dalam 3-5 km dari rumah ke sekolah ketika itu.

jadi, tambahan exercise yang saya buat adalah berbasikal. tapi kena la beli basikal dulu kan. cumanya, saya lebih suka road bike, kerana suka berbasikal jarak jauh, dan kurang gemar berbasikal dalam hutan. tapi tak tahu di masa depan kan...

anyway, berbasikal ni yang best, adalah kita boleh berehat sebentar ketika penat, boleh berhenti mengayuh dan menikmati angin bertiup... alhamdulillah, setakat ni, sangat berbahagia berbasikal. malah family pun dah suka berbasikal juga. cuma belum berkemampuan nak beli setiap seorang satu.


ok, rasanya nak kongsi itu je. sebenarnya dah lama start berbasikal balik, dalam setahun yang lalu. cuma disebabkan terlupa, jadi tak bercerita.

harap tak rugi masa korang...


regards

No comments:

Review Buku: Pemburu

 Assalamu'alaykum ok, bersambung dengan siri Hero pula, karya Hilal Asyraf untuk post kali ini. Jika sebelum ini, kita melihat buku kary...