Friday, August 09, 2019

travelogzakri: Trip ke Penang - Nasi 7 Benua

Assalamu'alaykum

orait, selepas berjalan2 di Bukit Bendera, pastilah perut pun kelaparan. walaupun ada makanan yang dijual di atas Bukit Bendera, akan tetapi kami decide untuk makan salah satu makanan istimewa di Penang. iaitu, Nasi 7 Benua...



Restoran Nasi 7 Benua ini terletak di tepi jalan besar, berdekatan kawasan Bayan Baru, yang dipenuhi dengan kawasan komersil yang terlalu banyak. Kedainya pun sangat simple, dan boleh nampak dari tepi jalan besar. 


Nama penuh restoran ini, adalah Nasi 7 Benua @ Koo Boo Kafe. dalamnya sangat meriah. mungkin agak panas bagi sesetengah orang. tapi jangan risau, ada disediakan kipas-kipas industri yang besar-besar tu. ok.

apa yang istimewanya nasi 7 benua ni? haa.... tengok gambar bawah ni. terdapat 7 jenis nasi, yang digabungkan untuk dimakan sekali jalan. yang istimewanya adalah nasi-nasi yang pelbagai ini. tapi kita boleh juga minta nasi satu-satu jenis sahaja (bergantung kepada penjual time tu la). so, kita dapat rasa nasi yang pelbagai, dalam sekali rasa.

owh, lauknya? lauknya juga ada pelbagai, boleh dipilih. ayam kicap, ayam goreng, saya pun dah lupa semua lauk-lauk yang ada. tapi lauknya juga tidak mengecewakan. memang sedap. jika ada peluang, memang kalau ke Penang, nak repeat lagi..


oklah, itu sahaja untuk kali ini. ke mana lagi destinasi kami selepas ini? tunggu...

regards

No comments:

Review Buku: Pemburu

 Assalamu'alaykum ok, bersambung dengan siri Hero pula, karya Hilal Asyraf untuk post kali ini. Jika sebelum ini, kita melihat buku kary...