Friday, May 29, 2020

Travelogzakri: Trip ke N9 - Zaini Salai House

Assalamu'alaykum,

orait, so, next stop selepas berenang di Taman Eko-Rimba Ulu Bendul, kami meneruskan perjalanan menuju kembali ke Seremban. akan tetapi, waktu telah menunjukkan waktu tengahari, dan perut mula berkeroncong, jadi kami menyinggah dulu ke satu tempat daging salai yang tidak kurang terkenalnya, iaitu Zaini Salai House..

Zaini Salai House berada tidak jauh dari Taman Eko-Rimba Ulu Bendul. sekitar 5 minit perjalanan sahaja. Parking hanya lah di tepi jalan, atau jika anda ke dalam, tempat parking adalah tanah ye. kalau hujan, berhati-hati ye.

pintu masuk Zaini Salai House
Pelbagai menu disediakan, amaran awal, lauknya sedikit pedas. jadi untuk anak2 kecil, kena cari lauk yang bersesuaian ye. Terdapat pelbagai jenis lauk di sini. Dan kita perlu self-service ye. amik nasi, dan pilih lauk. untuk daging salai, pihak Zaini Salai House telah sediakan bekas-bekas mangkuk kecil, yang berharga sekitar rm10-20 mengikut jenis daging/ayam/lain2.

selain itu, ada juga disediakan menu2 dessert yang lain, ada ice cream, ada juga ABC (air batu campur), dan pelbagai lagi menu menarik. tak lupa, ada juga produk2 tempatan untuk dibeli, seperti kuih2, kerepek dan lain-lain. 

Kaunter bayaran

hidangan lauk yang pelbagai

lagi hidangan lauk yang pelbagai

Daging salai, yang ini RM10 satu mangkuk

ABC koko crunch

ABC biasa
Orait, sekiranya anda ada ke Kuala Pilah, atau berdekatan dengan Zaini Salai House ini, bolehlah menyinggah ke sini, untuk makan tengahari. enak dan berbaloi...


ok, itu sahaja untuk post kali ini, semoga berjumpa lagi....


regards

No comments:

Review Buku: Pemburu

 Assalamu'alaykum ok, bersambung dengan siri Hero pula, karya Hilal Asyraf untuk post kali ini. Jika sebelum ini, kita melihat buku kary...