Saturday, April 12, 2008

Menanti di Barzakh

Assalamualaikum,

dah lama nk letak nasyid ni, and for the sake of keinsafan diri, today, i put this song, to all...walaupun tak terasa sangat bagi sesetengah orang, but to me, its mean a lot...this year only, two of my relative has passed away, hopefully, they will be among solehin...aminn...

if you want to play it, klik je kat atas tu...isk iskk.....


Menanti di Barzakh by Far East
ku merintih.aku menangis
ku meratap,aku mengharap
ku meminta dihidupkn semula
agar dpt kembali ke dunia nyata

perjlnn rohku
melengkapi sebuah kembara
singgah di rahim bonda
sblm menjejak ke dunia
menanti di barzakh
sblm berangkat ke mahsyar
diperhitung amalan
penentu syurga atau sebaliknya

tnh yg basah berwarna merah
semerah mawar dan juga rindu
7 langkah pun baru berlalu
seusai talqin bernada syahdu
tenang dan damai di pusaraku
nisan batu menjadi tugu
namun tak siapa pun tahu resah penantianku

terbangkitnya aku dr sebuah kematian
seakan ku dengari
tangis mereka yang ku tinggalkan
kehidupan di sini bukan suatu khayalan
tetapi Ia sebenar kejadian

kembali roh kembali
kembalilah ke dalam diri
sendirian sendiri
sendiri bertemankan sepi
hanya kain putih yang membaluti tubuhku
terbujur dan kaku
jasad di dalam keranda kayu

ajal yg dtg di muka pintu
tiada siapa yg memberitahu
tiada siapapun dpt hindari
tiada siapa yg trkecuali
lemah jemari nafas terhenti
tidak tergambar sakitnya mati
cukup sekali tak sanggup untukku mengulangi

jantung berdegup kencang
menantikan malaikat datang
menggigil ketakutan gelap pekat di pandangan
selama Ini diceritakan
kini aku merasakan
di alam barzakh jasad dikebumikan

ku merintih.aku menangis
ku meratap,aku mengharap
ku meminta dihidupkn semula
agar dpt kembali ke dunia nyata

No comments:

Review Buku: Pemburu

 Assalamu'alaykum ok, bersambung dengan siri Hero pula, karya Hilal Asyraf untuk post kali ini. Jika sebelum ini, kita melihat buku kary...