Wednesday, August 29, 2007

Welcome Home

Assalamualaikum,

selamat kembali ke rumah.....Welcome Home...

bayangkan setelah sekian lama tidak pulang ke pangkuan keluarga, selepas "beberapa" ketika berjauhan dengan keluarga, akhirnya, saat bertemu kembali telah tiba...lalu hati bertanya, bagaimana rasanya saat itu?

pasti terasa seronok, walaupun perjalanan yang jauh, mungkin 5 jam, mungkin 8 jam, malah, mungkin seharian berada dalam kenderaan, akhirnya terbalas jua, saat bersalaman dengan ibunda, dan ayahanda tercinta, bukankah begitu? tidakkah terasa begitu?

begitu juga dengan ibunda dan ayahanda, saat berjauhan, termenung terfikir, saat bersendirian telah tiba....satu saat dan ketika dahulu, anak2 kecil, berlari keliling rumah, riuh rendah rumah, usik dan gelak ketawa seiring dengan hilangnya penat badan setelah seharian bekerja....

saat tangan dicium oleh anak sendiri, saat itu, terasa indahnya dunia ini...gembira tak terkata...

kerana itu, saat kawan2 pulang ke kampung, pulang bercuti bersama keluarga, saat kita memerlukan mereka, yakinlah, sebenarnya mereka jua rindukan keluarga mereka, walaupun kelihatan sukar untuk diyakini, seperti tidak kerinduan, tapi, sebenarnya, mereka rindukan keluarga mereka....berilah masa tersebut kepada mereka, kepada keluarga mereka, kerena mereka semua punya hak mereka, bukan masa itu hanya hak kita dan program kita sahaja....

tanggungjawab pada keluarga menjadi prioriti...andai itu sangat perlu dilakukan....

1 comment:

taqeyyabella said...

Yup setuju sangat.. sibuk macam mana pun kita, keluarga adalah yang lebih utama.. kita dari keluarga, atas keluarga untuk keluarga..

teringatlah laku rabbani yang biasa kita dengar tu "bilakah kali yang terakhir ku ucapkan sayang.. pada ayah dan bonda.."