Tuesday, August 22, 2006

relevan tarikh semalam...21 ogos

assalamualaikum,

suasana yang agak hening pagi semalam..akan tetapi tidak hening di sekian tempat...AL-AQSA...
semalam, satu tarikh keramat bagi seseorang, tarikh seseorang yang sangat terkenal, mula mendirikan rumahtangga...tapi, bukan itu isunya...itu cuma tarikh keramat seseorang sahaja...
akan tetapi, tarikh yang sama, merupakan tarikh keramat bagi seluruh umat islam...tarikh di mana, masjid ketiga umat islam telah dibakar...pada tarikh yang sama, tahun 1969, masjid AL-AQSA telah dibakar oleh seorang yahudi, yang dinyatakan sebagai gila, sedangkan, dia mempunyai kelulusan yang baik dalam akademiknya...
tapi itulah manusia, terlalai dengan isu yang remeh, disibukkan oleh golongan2 berkepentingan, hingga melemahkan pemikiran...akhirnya? umat dan maruah tergadai...
ingatlah, 21 ogos 1969,

REMEMBRANCE OF AL-QUDS
ROQ


-zakri-

2 comments:

rolodex said...

yeah, skecap 5 tulah skecap baru. ko donlod pakai apa sehari? bende alah tu kecik je lah. kalo ko pakai dial up tu tak heran la, tapi kalu streamyx dalam 10minit je. weh 25/26 ni main bola jom. selambe.

zakri said...

giler ko...25/26 ni karna kawen dooo..kat jb ni..jubey pun balik jb, layan member...ko ni..hampeh ayam betullah...