Wednesday, December 28, 2011

Lagu: Aku Maafkan Kamu (Malique dan Jamal Abdillah)


Assalamu’alaykum,

Bro, lu dah dengar lagu Aku Maafkan kamu? Hoh, best bro..giler songsang, eh? (baca: sila baca dengan nada sangat terkejut, LOL~). Lagu ini mungkin, sekali lagi, mungkin bertujuan untuk menerangkan keadaan seseorang yang tidak melalak (baca: mungkin menjerit) dalam menangani sesuatu isu. Eh? Macam ada kena mengena dengan isu semasa je? LOL~

buku apakah itu?


Assalamu’alaykum,

Perjalanan dari Johor Bahru ke Kl hanya mengambil masa kira-kira 3-4 jam sehaja, dengan laluan yang landai, sedikit naik dan turun bukit, dan tidak banyak laluan yang berliku serta tidak terlalu mendaki…

Thursday, December 08, 2011

Lab semakin kurang orang

Assalamu'alaykum,

minggu ini, merupakan minggu yang agak teruk bagi penulis, sebab tahap kemalasan+kepenatan yang agak maksimum, telah mengurangkan kadar produktiviti negara. eh?

Thursday, December 01, 2011

antara kasih sayang dan tanggungjawab

Assalamu'alaykum,

uh uh~ lama sudah tidak diupdate blog kesayanganku ini...

anyway, mungkin perubahan gaya hidup, menyebabkan topik yang dibincangkan tidak lagi sebest dahulu, dan mungkin juga fokus terhadap perkara yang lebih matang (baca: konon2)

akhir2 ini, ada beberapa rakan yang mula menjejakkan kaki ke Mekah, dan ada juga yang menjejak kaki ke arah kebaikan, dan ada juga yang menjejakkan kaki ke alam pernikahan, wow! hebat! (wozza~ dalam hati)

dan kali ini, akan disembangkan kes kaki2 yang telah, sedang, akan melangkah ke alam ke"suami"an seperti gua..

pernikahan tidaklah semudah yang disangka, ketika awal pernikahan dahulu, walaupun sangat seronok, dalam hati, sangat takut, sebab terasa satu beban yang sangat berat dipikul oleh bahu. macam ada satu batu besar gedabak (baca: batu yang sangat besar), yang seperti tidak mampu dipikul. tapi seiring dengan waktu, tanggungjawab yang dahulu terasa "sangat-sangat" berat, alhamdulillah, berjaya dipikul, dan dilaksanakan sikit demi sedikit...

ada yang sibuk mencari yang baik2 belaka, kerana ia adalah fitrah..memang cantik kan susunan ALLAH?

uh uh...tak sempat nak tulis panjang, ada artikel/jurnal yang perlu disiapkan..adei...banyak lagi nak kena baca, dan banyak lagi nak kena tulis...hoho~