Wednesday, October 12, 2011

Bertemu Ramai Orang setiap Minggu

Assalamu'alaykum,

alhamdulillah,
syukur, aku masih di sini,
syukur, aku bernafas lagi,
syukur, aku masih di sini, masih ada kuasa dalam tubuh ini..


sepertimana yang ramai ketahui, setiap minggu, tubuh yang kerdil ini akan bermusafir dari JB ke KL, dan KL ke JB. ya, benar, saya ulang alik ke JB setiap minggu, dan sudah hampir setahun keadaan ini berlanjutan wozza~

namun, bukan keletihan yang ingin dikongsikan dalam entry kali ini, cuma, salah satu dari cubitan peristiwa dalam bas minggu yang lepas, yeah, minggu lepas, gua telah menyibukkan diri untuk balik di waktu malam, mengejar bas berlari2 unta cap padang pasir, *batuk-batuk kecil*

lantaran menaiki bas malam, maka kadar tahap kepenuhan bas adalah seperti penuhnya tin sardin yang ada ruang sikit untuk oksigen. oyeah~ hehe..dan kali ini, dapat juga duduk sebelah brother yang best, serta sporting...lul waaaa~

nama bro yang Ini Sumpah Kool adalah abang Ruzaimi. dan bekerja sebagai Site Engineer, cuma sekarang takdelah g site buat technical part, just focusing on management je. oyeah~

owh, abang ni, isteri dia baru bersalin, dan rupanya isterinya baru juga viva masternya...wozza~ hebat. dan nanti dulu, belum habis cerita lagi...isteri abang ruzaimi yang giler cool ini berulang-alik dari Bandar Penawar (baca: Kota Tinggi) ke UiTM Shah Alam setiap minggu...wozza~ kalah aku yang tak berapa osem ini!

dan isterinya viva ketika dia mengandung 8 bulan! wow!! giler sumpah osem giler akak ni (baca: walaupun aku belum jumpa dia lagi). owh, aku lupa nak khabarkan jumlah jarak perjalanan dari KL - Bandar Penawar ni. err...lebih kurang 8 jam mengikut jam waktu encik Grrr Azrin. (baca: LOL~) perjalanan dari KL ke Kulaijaya merangkumi 3 jam setengah perjalanan, dan ke bandar Penawar paling cepat 2 jam. ...jadi? owh,  jam sahaja. tapi 2 jam perjalanan dengan kereta osem aku, bukan bas ekspress ye..LOL~

okeh, kesimpulannya, akak itu sumpah giler OSEM! tabik unta kat akak tu! dan abang tu pun Osem gak!! tertinggal satu lagi fakta tentang akak sumpah giler Osem tersebut. dia juga bekerja di Bandar Penawar dengan perniagaan sendiri...wahhhhh....aku pun nak tumpang ke"osem"annya...LOL~

orait....dalam hidup, takde apa yang mudah. ia perlu pengorbanan, harta, tenaga dan masa..cuma, ke mana kita nak alirkan pengorbanan tersebut yang perlu kita tanyakan pada diri kita sendiri, benar? anda setuju? anda tak setuju pun aku perdulik haper~ LOL~

walalhu'alam.....

No comments:

Review Buku: Pemburu

 Assalamu'alaykum ok, bersambung dengan siri Hero pula, karya Hilal Asyraf untuk post kali ini. Jika sebelum ini, kita melihat buku kary...