Wednesday, August 03, 2011

Berehat sebentar - tidur sekejap

Assalamua'alaykum,

wah wah...sudah hari ketiga ramadhan, alhamdulillah, masih diberikan kekuatan, tenaga dan ketenangan hati (baca: tak berapa tenang - cerita kemudian). banyak perkara berlaku, terutama dalam hari pertama ramadhan...

hari pertama ramadhan tahun ini, merupakan kali pertama kami suami-isteri tidak berbuka puasa bersama, cuma sempat bersahur bersama. dengan anak2 pun bangun sahur sekali, so, lepas subuh, berkejar2 dengan isteri nak tilawah lagi, nak jaga anak lagi..huh~ terima kasih anak2 abi kerana memberikan abi kejutan hari pertama yang sangat bermakna. macam tahu-tahu je abi tak berbuka puasa sama2...

lepas zuhur, bertolak pulang ke serdang...hehe~ dan first day puasa, telah ber"mini" mukhayyam. haha~ tak perlu kot terangkan.

owh, lupa nak cerita pasal ketidak-ketenangan itu..owh..sebab tak bersama family sendiri. kurang rasanya. tahun-tahun lepas, dilanda ombak badai, dugaan dari ALLAH. rupanya aku belum kuat lagi, kena ujian sikit, tergolek unta (baca: unta kalau tergolek syok juga weh~). dan alhamdulillah, semoga tahun ini, ujian yang mendatang, dapat diharungi dengan lebih tabah dan syok~

lastly, nak beritahu, tiba2 pagi tadi, terngiang2 nasyid waktu zaman sekolah rendah dulu. abang2 dari sekolah Menengah Al-Amin telah buat 2 album (baca: giler syok~, muda2 ada album). pertama Generasiku, kedua Kembali. so, tiba2 teringat nasyid2 lama, try browse inchik Google..ada pulak tu..haha...so, enjoy nasyid yang dulu giler syok dan nostalgia pada aku dan family aku...hua hua...


1 comment:

hazwani sis said...

owh igtkan "ketidak-ketenangan" tu sbb proposal.....