Sunday, September 26, 2010

penat dan capek?

Assalamu'alaykum,

fuhhh~, nak kata beraya, takde lah sangat,
nak kata berjalan, pun takdelah sangat,
nak kata kerja, macam takde,
nak kata seronok2, pun tak juga,


kenapa kepenatan ni?
badan letih,
mata lesu,
pinggang terbongkok2...


penat rupanya,
jauh berjalan,
ke putrajaya, klia,
bangi dan seri kembangan,


tapi tak sempat nak ke shah alam,
aqib nikah dan majlis kat masjid shah alam,
tak sempat nak jumpa, 
kelam kabut dengan kerja


pergi putrajaya bukan apa,
ada meeting kat sana,
sekali sekala bawa keluarga,
bagi merasa, apa abi dia rasa...


kemudian menyinggah ke rumah teman,
tak jauh, kuarters klia menjadi tujuan,
bertemu rakan baru dapat teman,
muhammad rizqin ajmal nama diberikan..


kemudian tidur semalaman di kuarters pinjaman,
hilangkan lelah setelah mesyuarat dan jalan seharian,
esoknya ke bangi takdelah beraya sakan,
cuma ke rumah zubair, yang lama dah jadi teman,

habis beraya berlari ke seri kembangan,
hasrat nak ke shah alam tak dapat ditunaikan,
konon2 macam pengantin pulang ke kediaman,
rupanya terus berada di shah alam bersama teman2


kemudian pulanglah hamba sekeluarga ke bumi peninggalan,
johor bahru menjadi destinasi dengan tiga peneman,
alhamdulillah, takde pula banyak halangan,
selepas isya' sampai dah kat depan 


itulah khabarnya, kenapa penat sangat teman,
bukannya seronok2 takde tujuan,
nak bermesyuarat sambil jumpa teman,
sambil menyelam minum air kata kawan2....

wallahu'alam...

1 comment:

+akufobia+ said...

slurpp.