Thursday, September 30, 2010

habis dah ke?

Assalamu'alaykum,

syawal tinggal seminggu je lagi,
macam tak sempat2 nak tahan diri,
konon2 nak puasa enam hari,
tapi sampai sudah2, tak cukup2 lagi....

Sunday, September 26, 2010

penat dan capek?

Assalamu'alaykum,

fuhhh~, nak kata beraya, takde lah sangat,
nak kata berjalan, pun takdelah sangat,
nak kata kerja, macam takde,
nak kata seronok2, pun tak juga,


kenapa kepenatan ni?
badan letih,
mata lesu,
pinggang terbongkok2...

Monday, September 20, 2010

Maher Zain Live In Malaysia~

Live In Malaysia!!
Dibawakan khas untuk anda! Showcase Maher Zain, “Save The Soul”
14 dan 15 Oktober 2010

Saturday, September 18, 2010

Chocolate Cake?

Assalamu'alaykum,

a great short film,
telling us, many of us can critic,
comment on our so-called-perjuangan,
but how many really can do it?

ask ourself,
are we one of them?
or we the one so-called-"pengkritik"?
tepuk dada tanya iman.

enjoy the vid

*p/s: always thinking about making short film, but didn't have any idea...uhhh~



dah seminggu syawal?

Assalamu'alaykum,

syawal dah masuk hari ke sembilan nih,
cepat je masa berlalu,
macam semalam baru habis ramadhan,
nak buat macamana, memang itu lumrahnya..

Friday, September 17, 2010

Konvoi Raya 2010

Assalamu'alaykum,
konvoi eid di rumah ustazah fauziah + adiknya nurhuda,
dari kiri: Taufiq, Hakim, Najib, Tok Dalang, Ahmad, Usamah, Almari trofi, Ustazah Fauziah, dan Nurhuda

Thursday, September 16, 2010

salah faham atas sambutan Hari Malaysia

Assalamu'alaykum,


tahun ini (hari ini terutamanya), rakyat Malaysia bercuti, sempena menyambut Hari Malaysia, yang ramai yang tersalah faham sebagai Hari 1Malaysia. jadi, entry kali ini, sengaja ditulis untuk penerangan ringkas mengenai Hari Malaysia.

Tuesday, September 14, 2010

berpuasa enamlah dibulan syawal ini~

Assalamu'alaykum,

alhamdulillah, ramadhan usai melabuhkan tirai,
menunaikan tanggungjawabnya sebaik mungkin,
cuma kita sahaja yang tidak pasti,
menggunakannya, mengejarnya dengan terbaik, atau sekadarnya...

Monday, September 13, 2010

Eid 1431 hijrah - September 2010

Assalamu'alaykum,

alhamdulillah, akhirnya ramadhan dah berakhir, syawal dah menjelma beberapa hari. tahun ni, satu family dapat berkumpul dalam satu masa yang sama. seronok gak...akhirnya...selepas 2 tahun arwah ayahanda pergi..

Saturday, September 11, 2010

Eid Mubarak Syawal 1431 Hijrah~ September 2010

Assalamu'alaykum,

cuma nak meraikan syawal, Eid Mubarak pada semua, semoga amalan bulan Ramadhan tidak sia-sia, dan dapat diteruskan lagi walaupun sedikit di bulan2 mendatang..

dari kami sekeluarga

Mohammad Zakri Tarmidi
Hazwani Sis
Farahiyatul Afifah Mohammad Zakri
Faqihah Amni Mohammad Zakri

Eid Mubarak
*p/s: due to salah guna gambar dalam internet untuk tujuan komersial, gambar ini di edit. terima kasih

Tuesday, September 07, 2010

Ramadhan yang akan berlalu...

Assalamu'alaykum,

adoila, ramadhan dah nak habis (lagi...),
macam2 dah jadi sepanjang ramadhan ni,
banyak kisah, tauladan untuk hati ini,
sebagai panduan dikemudian hari...

Saturday, September 04, 2010

kekuatan tenaga dipindahkan?

Assalamu'alaykum,

huh, dah malam ke 26 ramadhan ke?
aiseh...i see...sorry...
so, ramai yang mengejar lailatul qadr,
ramai juga yang malam yang lain,
malam apa lah tu?

Gmail new features

Assalamu'alaykum,

this time, i just want to share gmail new features...just 2-3 days ago this feature has been introduced, and the advertisement really cool, using video to make less read, just nice and simple video.

anyway, this new feature will sort our email, based on "weighted interest", so, the email that we think is important, or the system, will be sort to priority inbox. first time use, it will be a little mess, because it need to be set first, then, after a while, its getting better and better. for those who like it, will like it. for those who didn't like technologies, or new development, then, have a try, its better than filtering, because you don't have to set all those filter, just give it an important or less important by click one button...so, less talk, (or read), lets see the video...(been thinking of doing this kind of video lah)


Thursday, September 02, 2010

video murad dan marathonnya

Assalamu'alaykum,

bro, amacam? masih bertahan lagi?
rileks la, baru 23 ramadhan, ada lagi 7 hari beb,
jangan pandang belakang dah, terus maju,
sikit lagi mau habis,