Tuesday, August 24, 2010

idea?

Assalamu'alaykum,

rasa macam penat tak?
macam dah mula tak larat?
ramadhan dah masuk separuh nih...
ramai yang dah mula layu...
ada la sekali dua terlepas tarawih....
ada juga yang "sahur" awal pagi....
ada juga yang tilawah terabur sana sini...



jadi, macamana nak kuatkan hati?
insyaALLAH, muhasabah diri,
"pulihkan" kembali niat asal berpuasa...
untuk tayangan perdana ke?
atau untuk kuruskan badan?
laaa...untuk pura2 depan mertua rupanya...
jangan begitu kawan...
niatkanlah puasa kita kerana ALLAH...
semata-mata untuk redhaNYA...
kan puasa itu satu ibadah yang direct terus kepadaNYA...



ahh...jangan lupa fitrah...
ala zakat fitrah tu...
kang pahala ibadah puasa tergantung2 je..
tak dapat nak naik ke langit ALLAH pula...
walaupun muka kelat nak bayar, lagi2 anak ramai,
sorang RM7.50 beb, bukan calang2....
takpela, insyaALLAH berkat rezeki kita...

kalau ada zakat lain belum bayar,
lagi cantik, bulan ramadhan kan ibadahnya berganda2,
bertimbun2..
zakat pendapatan...
zakat simpanan...
zakat emas dan perak...lagi?

okehlah, malam dah larut,
tarawikh pun masih kalut2..
habiskan dulu baru sambung,
okeh, yang penting,
apa2, niatkah kerana ALLAH..

wallahu'alam....

No comments: