Sunday, August 29, 2010

dah 20 Ramadhan?

Assalamualaykum,

dah berapa hb hari ni?
oh, 30 Ogos,
eh eh, bukan haribulan itu, 
haribulan hijrah lah
haaa....dah 20 ramadhan...
sedar tak? tak sedar?


eh, ramai orang tau,
yelah, dah dekat raya
lagi2 hari ahad ni,
ramai keluar ke pusat membeli belah,
sibuk buat persiapan,
persiapan raya...

tapi jangan lupa bro,
ada satu lagi persiapan penting tau!
persiapan ni, kalau dapat, best beb!
sama dengan 1000 bulan,
haa...dah tau kan?
ala...lailatul qadar...

ramai orang dah kejar ni..
khas untuk umat Nabi Muhammad s.a.w je tau
fadhilatnya? uh uh...
bersamaan amalan selama 1000 bulan...
banyak tuh,
tak perlu bayangkan pun dah tau...

jadi,
jom kita tambah amalan..
jom tengok apa boleh dapat..
jom tengok apa boleh buat...

solat fardhu ikut time tak?
solat maghrib, isya?
okeh okeh..
solat sunat muakkad dulu,
dah settle?

then, solat tarawikh..
dah buat kan? alhamdulillah, syukur..
solat witir?
aiseh, jangan tinggal beb,
rugi nanti

tilawah?
tak buat lagi? eh eh..
takpe, sikit2 pun takpe..
jangan gelojoh,
yang penting, baca,
istiqomah..
kalau semalam sehelai,
hari pun sehelai,
esok tambah jadi sehelai setengah...
takpe, kalau terkejar2,
nanti baca pun lintang pukang,
wau ke mana, mim ke mana...
maksud pun jadi lain...

cukuplah dulu,
kalau sempat, buat iktikaf kat masjid,
lagi feel beb~
syahdu je...
ada geng temankan lagi..kan?
insyaALLAH, tanamkan tekad.
segalanya bermula dengan niat...
semoga niat dapat direalitikan nanti,
sama2 kita berharap dan berdoa..
aminnnnn...........

No comments: