Thursday, April 15, 2010

Menuju Puncak! Gemilang Cahaya~~

Assalamu'alaykum,

alhamdulillah, setelah lelah dengan kesibukan kerja (dunia + akhirat), akhirnya, semester pengajian menuju ke penghujung (untuk pelajar)



namun, masih jauh lagi perjalanan untuk diharungi. langkah perlu disusun satu persatu. agar tidak tersilap dan tersandung batu dan kayu yang melintang di tengah dan tepi jalan.

dan ada masanya, kaki tetap kan tersandung, kerana itulah fitrah dunia, akan tetapi, tidak perlu hanya mengaduh dan mengeluh atas kesukaran itu, namun perlu bangkit menongkah arus. menuju terus matlamat di hujung perjalanan yang masih panjang.

dan cuti semester, bermakna, masa untuk diri sendiri membuat persediaan, rohani dan jasmani, serta akal dan fikrah yang tajam. rohani perlu lebih telus, mulus seperti rahib di malam hari....jasmani perlu teguh, dan tegap berdiri menongkah arus, serta akal perlu tajam dan kritis, untuk melihat hala tuju matlamat yang insyaALLAH akan menjadi nyata...

terus berusaha!

26 - 30 April 2010 : Kursus Persediaan Bahasa Inggeris
31 Mei - 11 Jun 2010: Kursus SLAB
14 - 26 Jun 2010: Kursus Induksi

Bulan kursus!~~lol~

3 comments:

wanie said...

namapk gaya sem depan kena ngajar lagi ... ye abi ye....

Unknown said...

yahh.nak cuti.

Unknown said...

tak tahu lagi...nak minta jadi penolong sahaja....hehe

kalau dapat hantar borang cuti belajar dalam bulan mei, tak dapat dah ngajar...huhu~

Review Buku: Pemburu

 Assalamu'alaykum ok, bersambung dengan siri Hero pula, karya Hilal Asyraf untuk post kali ini. Jika sebelum ini, kita melihat buku kary...