Thursday, March 27, 2008

tanggungjawab dan bebanan?

Assalamualaikum,

dalam hidup ini, terlalu banyak perkara yang perlu dilunaskan, dan banyak perkara yang tidak sempat dilunaskan, atas pelbagai sebab...

banyak tanggungjawab yang perlu dilunaskan, yang perlu diuruskan sebaik mungkin. akan tetapi, ini semua sepatutnya tidak menjadikan ia sebagai alasan untuk tidak melaksanakan tanggungjawab yang lain.

dalam hidup ini, tanggungjawab, perlu dibuat sedikit-demi-sedikit, agar ianya dapat disempurnakan dengan lebih baik dan sempurna. ada yang tidak mampu memberikan yang terbaik dalam sesuatu perkara, dan mampu memberikan yang terbaik dalam perkara yang lain. bergantung kepada kemahiran dan kelebihan masing-masing.

lalu, persoalannya, bagaimana menguruskan perkara yang bertindih? perkara yang mengikut minat, dan tanggungjawab? adakah ianmya perlu atau tidak? ianya perlu diuruskan sebagaimana caranya?

lalu, pengurusan masa dan kerja perlu dibuat dengan teliti...dan perlukan sokongan agar semangat yang meluap2 dapat disalurkan dengan lebih baik, dan teliti..

sekadar ini dahulu..

----------------------

jam 12 tengahari ini, insyaALLAH, akan buat presentation untuk projek 2 master...doakan saya, insyaALLAH, kalau takde aral, dan tiada masalah, sem ini sem terakhir di fakulti sains komputer dan sistem maklumat ini...insyaALLAH, ada rezeki bertemu lagi di bumi UTM ini...cuma keadaaan dan suasana tempat yang berbeza...

No comments: