Wednesday, December 20, 2006

seri pagi empat

salam,
oleh: Mohammad Zakri bin Tarmidi

selepas tiga hari hujan berturutan, setelah ramai yang merasa musibah melanda diri, akhirnya, ALLAH dengan rahmat dan kekuatanNYA, telah mencerahkan hari ni, menunjukkan kekuasaanNYA, selepas pelbagai ramalan, menyatakan hujan akan berturutan hingga hujung minggu ni...

alhamdulillah, untuk kesekian kalinya, harapannya, agar alam akan terus dirahmatiNYA, walaupun sekali sekala musibah datang menimpa...

cerita berita tentang banjir di JB

kehebatanNYA, walaupun tak pernah banjir, tapi akhirnya, tempat di atas banjir jua...dan ALLAH MAHA KAYA...MAHA PEMURAH...

hujan, ada yang suka ria, ada yang berduka, ada yang redha, ada yang mempersoalkan..di manakah kita?

---------------
tol naik lagi awal tahun depan...tahun 2008 naik untuk 8 highway lagi...mmm...

minyak? tak tahulah..tapi masih bertuah, at least, kerajaan masih bagi subsidi sikit2, kalau takde subsidi langsung? mmm..alamatnya, kita akan mati kering...and pegi pejabat naik beskal kot...hehe...jalan kaki pun ok gak..nak g pejabat kat bando pun, jalan kaki, keluar awal sikit...

anyway, semalam, kelakar pun ada, orang2 yang naik bas, sampai tempat banjir, semua keluar, jalan kaki je, terus...mmm....ada jua yang mencuit hati...dalam keadaan yang teruk2 ni, kan? =)

No comments: